Hos oss har vi många kompetenser och personligheter

Baker Tilly Sverige har ca 805 anställda vid ca 78 kontor från Trelleborg i söder till Luleå i norr. Vi ingår i nätverket Baker Tilly International med verksamhet i 145 länder, 703 kontor och ca 41 200 medarbetare totalt.

Servicekänsla och personligt engagemang gentemot våra kunder är Baker Tillys signum. Vad som särskiljer oss är hur vi kopplar samman vår lokala närvaro med resurserna i det världsomspännande nätverket i Baker Tilly International.

Baker Tilly ger entreprenörsföretag, oavsett storlek, det bästa från två världar – servicekänslan och det personliga engagemanget hos en lokalt ägd byrå i kombination med resurserna och specialistkompetensen i en global organisation. Det gör oss unika och det ger våra kunder trygghet och kompetens!

Vi vill att de som arbetar hos oss ska växa, utvecklas och trivas. Vi tycker att det är spännande med nya personligheter och kompetenser hos oss

Vi söker nu en Senior Revisorsassistent till vårt kontor i Stenungsund med minst två års erfarenhet av revision och som vill vara en del av vårt dedikerade team samt fortsätta att driva vår framgångsrika verksamhet framåt.

 

Om rollen:

Som Senior Revisorsassistent hos Bakertilly Swedrev kommer du att arbeta nära våra revisorer och klienter för att säkerställa att revisionen utförs noggrant och effektivt. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

  • Deltagande i revisioner av olika klienter inom olika branscher.
  • Granskning av finansiella rapporter och dokumentation.
  • Identifiera och rapportera eventuella avvikelser eller problem.
  • Samarbeta med teamet för att säkerställa att revisionen följer alla gällande regler och riktlinjer.
  • Bidra till att utveckla klientrelationer och leverera en högkvalitativ service.

 

Vi erbjuder:

  • En dynamisk arbetsmiljö med möjligheter till professionell utveckling.
  • Chans att arbeta med en bred variation av klienter och branscher.
  • Stödjande och erfarna kollegor.
  • En arbetsplats som värdesätter arbetslivsbalans och trivsel.

 

Om dig:

 För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha följande kvalifikationer:

  • Minst två års erfarenhet av revision och revisorsarbete.
  • En kandidatexamen inom ekonomi, redovisning eller relaterat område.
  • God förståelse av gällande redovisningsprinciper och revisorns roll.

Som person är du ansvarstagande och van att arbeta självständigt. Du har ett driv och en vilja att utvecklas i din roll. Du är tydlig i din kommunikation och känner dig bekväm med att hantera både interna och externa kontakter. Självklart är din samarbetsförmåga mycket god och du är van att jobba mot deadlines.

Du har ett affärsmässigt tänk med intresset och drivet att leverera lösningar och hjälpa våra klienter att bli mer lönsamma. Du är positiv och har en analytisk förmåga för att identifiera och lösa uppgifter.

Om du är redo att ta nästa steg i din revisorskarriär och tror att du har vad som krävs för att vara en värdefull medlem i vårt team, ser vi fram emot din ansökan. Maila din ansökan med CV och personligt brev till vår HR-ansvariga, maria.bouvin@bakertilly.se. Du kan även ringa Maria på 070-3731507 om du har frågor.

Vi hanterar ansökningar löpande, så ansök redan idag!